Nieuws

Open Podium Come Together 2.0 groot succes

Open Podium Come Together 2.0 groot succes

Na een geweldig mooie en geslaagde voorstelling in 2018 bestormden de leerlingen van het Fioretti College en het Zwijsen College op dinsdagavond 16 april opnieuw het podium van De Blauwe Kei! Dat er veel muzikaal talent op beide scholen rondloopt, mocht de goed gevulde zaal opnieuw ervaren. Van brugklassers tot eindexamenleerlingen met het vak muziek in hun pakket, allemaal zetten ze een goed muzikaal optreden neer.

Inhoudelijke film over onze afdeling PrO

Inhoudelijke film over onze afdeling PrO

Het praktijkonderwijs (PrO) is een aparte afdeling op het Fioretti College, met een eigen ingang, schoolplein, aula en team. PrO is er voor leerlingen die moeite hebben met leren, waarvoor het behalen van een diploma op het vmbo heel lastig is. De leerlingen worden voorbereid op een plek in de maatschappij.

OMO-profielwerkstukprijs al driemaal gewonnen

OMO-profielwerkstukprijs al driemaal gewonnen

Jaarlijks reikt Ons Middelbaar Onderwijs (OMO) prijzen uit aan leerlingen die een verdienstelijk profiel-, sector- of praktijkwerkstuk hebben gemaakt. Voor het derde jaar op rij waren leerlingen van onze afdeling praktijkonderwijs genomineerd voor de OMO-praktijkwerkstukprijs. En voor het derde jaar op rij winnen ze deze prijs. Op donderdag 4 april ontvingen zij op het OMO-bureau uit handen van bestuursvoorzitter Eugène Bernard de hoofdprijs van € 1000,- en een prachtig juryrapport.

Nominatie voor OMO-praktijkwerkstukprijs

Nominatie voor OMO-praktijkwerkstukprijs

Tien leerlingen van de afdeling praktijkonderwijs bouwen momenteel in het kader van 'maatwerk' onder leiding van twee docenten een eigen boot, een 'piraatje' om precies te zijn. Dit bootje, in de vijftiger jaren ontworpen door jachtontwerper Jaap Kraaier, is volledig van hout en zo op het oog eenvoudig te maken. Het samen bouwen gebeurt door de leerlingen en docenten buiten de reguliere lessen om. Het project is inmiddels genomineerd voor de OMO Praktijkwerkstukprijs.